Jurnal de dieta, fitness si viata sanatoasa

Am inceput  de curand sa imi cumpar si sa testez tot felul de creme si cosmetice organice dupa ce am ezitat multa vreme si nu am fost foarte convinsa de utilitatea lor.

Pe de-o parte mi se pare foarte logic si de bun simt sa am grija ce imi pun direct pe piele, avand in vedere ca pielea este cel mai mare organ al nostru si pe deasupra mai este si extrem de permeabila. Este suficient sa ma gandesc la plasturii cu nicotina sau la plasturii contraceptivi ca sa imi fie foarte clar ca da, unele substante aplicate la nivelul pielii se absorb direct in sange. Citind una alta despre cosmeticele organice am dat si peste o regula care mie mi se pare pe cat de simpla pe atat de cuprinzatoare “Nu-ti pune pe piele ceva ce nu ai fi dispus sa mananci!”

Pe de alta parte, eu personal nu ma numar printre norocoasele cu un ten superb din nascare, ci din contra, am un ten care mai pe sleau s-ar putea numi “de tot rahatul”. Ten gras in zona T si uscat in rest, cu acnee care nu cedeaza la nici un tratament de ani buni de zile, puncte negre, riduri facute extrem de timpuriu din cauza bagajului genetic neprietenos, mai pe scurt: “avem di tăti”. In concluzie sunt extrem de neincrezatoare ca daca de maine mi-as arunca toate cremele si smacurile ce le folosesc ca sa imi tin problemele in frau si sa arat omeneste si ma dau pe cosmetice organice o sa fie totul bine si frumos. 

Am hotarat pana una alta sa nu ma las de cosmeticalele obisnuite asa “cold turkey” cum am procedat cu fumatul, ci sa o iau catinel , catinel, pe calea cosmeticelor organice. Intre timp voi si studia problema si cu siguranta voi ajunge sa imi fac o parere mai clara despre acest subiect. Pana una alta, am incercat sa imi cumpar creme organice care sa nu contina niciuna din ingredietele extrem de daunatoare descoperite pana in prezent si care sunt destul de des utilizate in cremele si cosmeticele obisnuite, chiar si in cele etichetate drept “dermatocosmetice”. Vezi AICI lista ingredientelor toxice folosite in cosmetice.

Din cosmeticele organice incercate pana acum (mi-am cumparat doze mici sau chiar mostre ca sa pot incerca cat mai multe fara sa falimentez) m-a impresionat placut doar o masca de la Dr.HauschkaRejuvenating Mask, pe care eu una am lasat-o sa actioneze peste noapte si dimineata aveam un ten mai uniform si mai luminos, plus ca dupa cateva aplicari pot spune ca ajuta si la vindecarea mai rapida a urmelor lasate de acnee. In rest am mai incercat diverse creme de fata si de maini de la Lavera sau Organic Apoteke care nu prea mi-au placut, in special pentru ca tot ce am avut eu continea vreo forma de apa de trandafiri care le dadea un miros efectiv gretos din punctul meu de vedere.

In curand o sa primesc si niste sampoane organice, un ser cu vitamina C si unt de shea si o sa revin probabil cu niste reviewuri. Pana atunci am in plan sa gasesc cele mai putin daunatoare alternative pentru machiaj, in special pentru fondul de ten fara de care eu nu pot sa traiesc si am nevoie de o acoperire cel putin medie care sa nu arate totusi ca o masca pe fata. Daca aveti sugestii, nu ezitati sa imi lasati un comentariu. 

0 comentarii: