Jurnal de dieta, fitness si viata sanatoasa

Am constat deja de mai multe luni ca abdomenul meu ce odata facea ravagii este din ce in ce mai putin plat, ca sa fiu blanda cu mine si sa nu zic ca arat de parca as fi in luna a patra. Asa ca ieri mi-am facut curaj si am scos centimetrul de la naftalina sa apreciez cam cat de mare e tragedia si eventual sa ma ambitionez sa iau masuri. Sa nu ma intelegeti gresit, sunt departe de a fi grasa. Ba chiar ar mai trebui sa ma ingras putin ar spune taica-miu, care ar fi multumit poate doar daca as bate spre suta de kilograme. Dar adevarul este ca m-am ingrasat. Si nu putin. Si nu prea uniform, mai precis am pus toate kilogramele doar pe abdomen, in jurul taliei.

Asa ca mi-am autoimpus un “challenge” de 30 de zile in care sa fac schimbari si actiuni menite sa ma aduca mai aproape de scopul propus: un abdomen mai plat (n-ar strica nici vreo doua patratele colea daca tot ma apuc, nu?)

Primul pas dupa cum spuneam a fost sa ma masor, sa imi notez dimensiunile de acum si apoi sa imi propun niste teluri realiste. Plec de la :

Inaltime: 1.68 m
Greutate: 53.5 kg
Bust: 84 cm
Talie: 67 cm L
Solduri: 90 cm
Grasime corporala: 20.4% (conform mai multor softulete gasite cu domnul Google)

Scopul declarat pentru urmatoarele 30 de zile este sa scad mai ales procentul de grasime corporala undeva la 19% (sper ca de aici nu zbor direct la 24% ca si TVA-ul nostru), fara insa a slabi prea multe kilograme. (52 de kg fiind greutatea la care ma simt si arat cel mai bine). Procentul de grasime corporala fiind strans legat de centimetri din jurul taliei, aceasta o sa fie zona spre care imi voi concentra toata atentia si voi incerca sa obtin un abdomen cat mai plat cu putinta. Pentru cele 30 de zile ale acestei provocari, daca voi reusi sa ajung la 65 cm in jurul taliei, ma voi declara mai mult decat satisfacuta.  Nu o sa judec asadar sub nici o forma rezultatele dupa ce arata cantarul, ci dupa ce o sa zica centimetrul, oglinda si blugii mei preferati de anul trecut in care nu mai intru momentan.

Ca sa am sanse sa ajung la rezultatul scontat am de gand sa atac problema pe doua planuri, singurele cu care zic eu ca se merita sa isi bata cineva capul : sport si dieta.

Din punct de vedere al dietei, avand in vedere ca vreau sa slabesc foarte mult, nu o sa fac nimic drastic, ci doar o sa am grija sa mananc cat mai sanatos si natural, sa nu combin pe cat posibil proteinele cu carbohidrati, sa consum cat mai putin zahar sau deloc, sa renunt la paine si fainoase si sa mananc cat mai multe legume in stare cruda. Sunt convinsa ca daca macar jumatate din toate astea le voi respecta se va vedea o diferenta, caci  in momentul de fata dieta mea este cat se poate de proasta si dezorganizata. Nici nu e de mirare ca m-am ingrasat, chiar si eu care acum 3-4 ani ma gandeam ca sunt prea slaba si nu stiam ce sa fac sa mai pun vreun kilogram. Dar asta se intampla pe vremea cand eram studenta, nu aveam prea mult stres si aveam timp sa aleg cu grija ce mananc (ahh da si era sa uit ceva important, fumam un pachet de tigari pe zi, lucru la care am renuntat de vreun an de zile si sunt foarte mandra de mine)

Sportul nu prea m-a atras niciodata, sunt o fire ingrozitor de puturoasa si comoda din acest punct de vedere (like all geeks, doah). Totusi, am reusit de cateva ori sa ma tin de mersul la sala (aka fitness) luni in sir si am constatat ca dupa ce depasesc pragul de disconfort incepe chiar sa imi placa si ma simt bine. Asa ca am de gand sa reiau mersul la sala, de 3 ori pe saptamana, mai precis luni, miercuri si vineri. Am de gand in premiera sa introduc si ceva cardio mai serios in antrenament, pentru ca pana acum n-am prea facut cardio deloc si e totusi cel mai eficient pentru dat grasimea jos. Din ce am reusit sa ma informez pana acum, m-ar tenta cel mai mult tipul de exercitiu cardio numit “interval training”, care alterneaza intervale de timp de intensitate foarte crescuta cu intervale de timp de intensitate scazuta, despre care voi scrie mai amanuntit intr-o postare viitoare.

Va voi tine la curent cu progresul ...

0 comentarii: