Jurnal de dieta, fitness si viata sanatoasa

Un exercitiu excelent pentru muschii abdominali, dar nu numai. Aveti nevoie doar de o minge de fitness si il puteti executa fie acasa fie in sala de fitness care cu siguranta este dotata si cu asa ceva. Eu una ma bucur mereu cand mai gasesc cate un exercitiu nou cu mingea medicinala, caci am una acasa dar din lipsa de inspiratie recunosc ca nu o folosesc foarte des.

Cu toate ca stomatologia a avansat destul de mult in ultima vreme si zambetul perfect  a devenit  din ce in ce mai posibil si realizabil pentru cei mai multi dintre noi, trebuie totusi sa fim informati si in legatura cu procedurile stomatologice care ne pot pune in pericol sanatatea.

      Plombele cu amalgam – asa numitele “plombe negre” sau “plombe argintii” ar trebui de fapt sa se numeasca mai corect “plombe cu mercur” sau “bombe cu mercur” cum imi place mie sa le spun. Desi pana nu demult erau considerate sigure si se spunea ca mercurul nu este eliberat din ele sau absorbit in organism, se pare ca studii recente arata contrariul, plombele de amalgam fiind acum considerate principala sursa de expunere la mercur in randul populatiei.

Mercurul este extrem de toxic si poate afecta creierul, sistemul nervos si sistemul imunitar. Desi nu avem de a face cu o expunere majora in cazul obturatiilor cu amalgam, este o expunere graduala in timp care slabeste sistemul imunitar.

Vestea buna este ca dentistii romanii nu prea mai pun astfel de plombe, dar ce ne facem cu cele pe care le avem deja in gura?
Parerea mea personala este ca mai intai trebuie sa gasiti un dentist bun si de incredere si sa incepeti indepartarea plombelor argintii intr-un mod in care amalgamul sa nu se imprastie in cavitatea bucala si sa nici nu ajunga daca se poate in contact cu aceasta. In Statele Unite au si aparut deja asa numitii “dentisti biologici” sau “dentisti holistici” care s-au specializat in astfel de procedee. La noi din cate stiu nu exista inca asa ceva.
Cele mai bune materiale cu care se pot inlocui plombele scoase sunt rasinile compozite si portelanul, acesta din urma fiind materialul cel mai  bine suportat de organism.

In plus, cred ca e evident ca plombele negre sunt extrem de inestetice si in ziua de azi se stie ca o dantura sanatoasa si estetica echivaleaza cu multe puncte in plus la capitolul imagine. 
  



In caz ca povestea cu hamburgerul nemuritor nu v-a convins sa ocoliti KFC-ul sau McDonalds-ul, poate veti fi mai hotarati dupa ce veti citi acest articol. Cat pui este de fapt in puiul de la fast food si cat la suta alte substante extrem de toxice cum ar fi:
- agenti antispuma pe baza de silicon
- tertiary butylhydroquinone, un conservant chimic care poate produce in cantitati mari tumori la stomac si modificari ale ADN-ului
- alte ingrediente derivate din porumb
- zahar
- alte bazaconii a caror lista completa o puteti gasi in articolul cu pricina, preluata direct de pe site-ul McDonalds
Asadar, cui ii este foame? :D
http://www.organicauthority.com/foodie-buzz/what-is-in-fast-food-chicken-hint-its-not-chicken.html

Desi am sperat ca saptamana asta sa scriu despre ce am mancat si cum m-am spetit pe la sala ca sa dau jos centimetri din talie de care vorbeam saptamana trecuta, sistemul meu imunitar se pare ca avea alte planuri pentru mine...asa ca am luat gripa! Fantastica, temuta, mult-prea-mediatizata si in acelasi timp extrem de banala...gripa!

Asa ca am sa profit de ocazie sa va impartasesc si voua teoriile mele despre cele mai bune metode de a trata raceala si gripa si de ce evit pe cat pot sa iau in seama sfatul doctorului cand vine vorba de aceasta boala.
Cei mai multi oameni pe care ii cunosc intra in panica la cel mai mic simptom de raceala si incep sa bage tot felul de aspirine si paracetamoale in ei, ca si cum nu ar mai apuca ziua de maine. Dupa care merg la medic, care le prescrie neaparat antibiotic puternic, chiar daca singurele neplaceri sunt un nas care curge si o iritatie minora in gat.

Personal, cred ca are si paracetamolul rolul lui, poate fi folositor doar in extrem de putinele cazuri cand intuiesti ca te paste o gripa cu strigaturi si iei paracetamolul inainte chiar de aparitia primelor simtome evidente. In acest caz ai o mica sansa sa intorci raceala din drum. In rest, ori cu ele ori fara ele, tot traditionalele 7 zile le vei avea de bolit.
Cu antibioticele insa treaba e mult mai serioasa. Chiar nu inteleg atitudinea medicilor care prescriu antibiotice asa cu larghete, pentru orice problema banala. Nu vad cum m-ar putea ajuta un antibiotic sa nu mai imi curga nasul. Am intrebat asta un medic in timp ce imi scria reteta si mi-a raspuns “Pai daca nu iei, o sa faci bronsita” “Da, dar stiti...nu tusesc deloc, doar imi curge nasul”... “Poti sa faci si sinuzita”. M-a lamurit atunci, antibioticul se prescrie profilactic, ca si...multivitaminele, ca daca pazeasca sfantu faci vreuna de asta urata si dai vina pe el ca nu te-a tratat corespunzator?
Eu una am decis sa imi asum riscurile si sa tratez raceala asta cu supa de pui, sucuri de fructe, exces de vitamina C (5-10 grame pe zi) si multa multa ... indiferenta.

Febra – aliat sau dusman de temut?

O alta conceptie total gresita pe care am observat ca o are multa lume este aceea ca trebuie sa reducem febra cu orice pret. In realitate, febra este sistemul de aparare al organismului, atunci cand sistemul imunitar nu reuseste sa isi faca treaba singur asa cum trebuie. Cei mai multi agenti infectiosi nu pot rezista in organism la temperaturi ridicate, astfel incat corpul isi creste temperatura peste 37 de grade Celsius, cu scopul de a eradica infectia existenta in organism.
Pe langa faptul ca omoara bacteriile care cauzeaza infectia, febra mai are si urmatoarele efecte pozitive: produce anticorpi, creste numarul de celule albe pentru a lupta cu microbii si ajuta la producerea de interferon care blocheaza blocheaza raspandirea infectiei in celulele sanatoase.

Cu toate aceastea, sunt anumite circumstante in care este imperios necesar sa vizitati doctorul, chiar si pentru o raceala banal
  •     febra prelungita si mai mare de 38 de grade Celsius
  •  "rosu in gat” de intesitate crescuta si care dureaza mai mult de 2-3 zile
  •   dureri in jurul ochilor insotite de mucozitati nazale abundente, uneori de culoare verzuie sau galbuie, care sunt un indiciu de sinuzita
  •   tuse persistenta, insotita sau nu de expectoratii
  •  dureri de urechi


 Daca insa nu aveti vreuna din aceste probleme, cel mai bun tratament pentru gripa este o perioada prelungita de odihna in care sa consumati cat mai multe lichide, in special ceaiuri si sucuri de fructe facute in casa si sa luati vitamina C in cantitati mult mai mari decat doza zilnica recomandata oficial .

Hamburgerul nemuritor

by Fit Geek | 01:39 in | comentarii (0)

Gandeste-te la asta inainte de urmatoarea vizita la McDonalds!

Am constat deja de mai multe luni ca abdomenul meu ce odata facea ravagii este din ce in ce mai putin plat, ca sa fiu blanda cu mine si sa nu zic ca arat de parca as fi in luna a patra. Asa ca ieri mi-am facut curaj si am scos centimetrul de la naftalina sa apreciez cam cat de mare e tragedia si eventual sa ma ambitionez sa iau masuri. Sa nu ma intelegeti gresit, sunt departe de a fi grasa. Ba chiar ar mai trebui sa ma ingras putin ar spune taica-miu, care ar fi multumit poate doar daca as bate spre suta de kilograme. Dar adevarul este ca m-am ingrasat. Si nu putin. Si nu prea uniform, mai precis am pus toate kilogramele doar pe abdomen, in jurul taliei.

Asa ca mi-am autoimpus un “challenge” de 30 de zile in care sa fac schimbari si actiuni menite sa ma aduca mai aproape de scopul propus: un abdomen mai plat (n-ar strica nici vreo doua patratele colea daca tot ma apuc, nu?)

Primul pas dupa cum spuneam a fost sa ma masor, sa imi notez dimensiunile de acum si apoi sa imi propun niste teluri realiste. Plec de la :

Inaltime: 1.68 m
Greutate: 53.5 kg
Bust: 84 cm
Talie: 67 cm L
Solduri: 90 cm
Grasime corporala: 20.4% (conform mai multor softulete gasite cu domnul Google)

Scopul declarat pentru urmatoarele 30 de zile este sa scad mai ales procentul de grasime corporala undeva la 19% (sper ca de aici nu zbor direct la 24% ca si TVA-ul nostru), fara insa a slabi prea multe kilograme. (52 de kg fiind greutatea la care ma simt si arat cel mai bine). Procentul de grasime corporala fiind strans legat de centimetri din jurul taliei, aceasta o sa fie zona spre care imi voi concentra toata atentia si voi incerca sa obtin un abdomen cat mai plat cu putinta. Pentru cele 30 de zile ale acestei provocari, daca voi reusi sa ajung la 65 cm in jurul taliei, ma voi declara mai mult decat satisfacuta.  Nu o sa judec asadar sub nici o forma rezultatele dupa ce arata cantarul, ci dupa ce o sa zica centimetrul, oglinda si blugii mei preferati de anul trecut in care nu mai intru momentan.

Ca sa am sanse sa ajung la rezultatul scontat am de gand sa atac problema pe doua planuri, singurele cu care zic eu ca se merita sa isi bata cineva capul : sport si dieta.

Din punct de vedere al dietei, avand in vedere ca vreau sa slabesc foarte mult, nu o sa fac nimic drastic, ci doar o sa am grija sa mananc cat mai sanatos si natural, sa nu combin pe cat posibil proteinele cu carbohidrati, sa consum cat mai putin zahar sau deloc, sa renunt la paine si fainoase si sa mananc cat mai multe legume in stare cruda. Sunt convinsa ca daca macar jumatate din toate astea le voi respecta se va vedea o diferenta, caci  in momentul de fata dieta mea este cat se poate de proasta si dezorganizata. Nici nu e de mirare ca m-am ingrasat, chiar si eu care acum 3-4 ani ma gandeam ca sunt prea slaba si nu stiam ce sa fac sa mai pun vreun kilogram. Dar asta se intampla pe vremea cand eram studenta, nu aveam prea mult stres si aveam timp sa aleg cu grija ce mananc (ahh da si era sa uit ceva important, fumam un pachet de tigari pe zi, lucru la care am renuntat de vreun an de zile si sunt foarte mandra de mine)

Sportul nu prea m-a atras niciodata, sunt o fire ingrozitor de puturoasa si comoda din acest punct de vedere (like all geeks, doah). Totusi, am reusit de cateva ori sa ma tin de mersul la sala (aka fitness) luni in sir si am constatat ca dupa ce depasesc pragul de disconfort incepe chiar sa imi placa si ma simt bine. Asa ca am de gand sa reiau mersul la sala, de 3 ori pe saptamana, mai precis luni, miercuri si vineri. Am de gand in premiera sa introduc si ceva cardio mai serios in antrenament, pentru ca pana acum n-am prea facut cardio deloc si e totusi cel mai eficient pentru dat grasimea jos. Din ce am reusit sa ma informez pana acum, m-ar tenta cel mai mult tipul de exercitiu cardio numit “interval training”, care alterneaza intervale de timp de intensitate foarte crescuta cu intervale de timp de intensitate scazuta, despre care voi scrie mai amanuntit intr-o postare viitoare.

Va voi tine la curent cu progresul ...

In zile mohorate cum a fost cea de astazi, mersul la sala de fitness poate parea mai mult decat o corvoada. Nici o problema insa, cu un minim echipament necesar puteti executa si acasa exercitii excelente, cum sunt acestea din videoclipul de mai jos. Core trainingul ajunta la intarirea zonei centrale a corpului si la tonifierea intregului corp in general, imbunatatind postura si tonusul muscular in doar cateva minute de antrenament. 
Acesta este doar unul dintr-o serie de 8 filmulete pe care le puteti viziona pe contul de youtube ale rusoaicei cu pricina. Rusoaica e foarte tare din punctul meu de vedere, chit ca isi pune uneori niste nume la filmulete care mi se par ideale ca titluri de filme porno, dar ce-i al ei e pus deoparte, are un corp demential! 
Antrenament placut!